Volvo ilk elektrikli araç akü pasaportunu piyasaya sürdü
Volvo Cars, şeffaflığı artırmak ve elektrikli araç (EV) endüstrisine öncülük etmek amacıyla, yakında piyasaya sürülecek olan amiral gemisi EX90 SUV için dünyanın ilk EV akü pasaportunu tanıtmaya hazırlanıyor. Çinli Geely’nin sahibi olduğu İsveçli otomobil üreticisi, tedarik zincirlerini izlemek için blok zinciri teknolojisini kullanan İngiltere merkezli girişim Circulor ile işbirliği yaptı.
Akü pasaportu hammaddelerin, bileşenlerin, geri dönüştürülmüş içeriğin ve aracın aküsünün karbon ayak izinin kökenini detaylandıracak. Bu girişim, Avrupa Birliği’nin kendi yetki alanı içinde satılan tüm elektrikli araçların Şubat 2027’den itibaren bir batarya pasaportuna sahip olmasını gerektiren yetkisinin çok önünde geliyor. AB yönetmeliği, temel malzemelerin menşei, karbon ayak izi ve geri dönüştürülmüş içerik dahil olmak üzere akülerin bileşimi hakkında bilgi sağlamayı amaçlıyor.
Volvo’nun küresel sürdürülebilirlik başkanı Vanessa Butani, şirketin 2030 yılına kadar sadece tamamen elektrikli otomobiller üretme hedefiyle uyumlu olarak bu alanda öncü olmanın önemini vurguladı. Akü pasaportunun tanıtımı, Volvo’nun şeffaflık taahhüdüyle uyumludur ve otomobil alıcılarının bilinçli kararlar vermesine olanak tanır.
Akü pasaportu ile donatılmış EX90 SUV’un üretimine Volvo’nun Charleston, Güney Carolina’daki fabrikasında kısa süre içinde başlanması planlanıyor. Avrupa ve Kuzey Amerika’daki müşteriler teslimatların bu yılın ikinci yarısında başlamasını bekleyebilirler. Volvo sahipleri, sürücü kapısının içinde bulunan bir QR kodu aracılığıyla pasaportun basitleştirilmiş bir versiyonuna erişebilecekler.
Düzenleyicilerle paylaşılacak olan kapsamlı pasaport, kullanılmış elektrikli araçların değerinin belirlenmesinde kritik bir faktör olan elektrikli araç aküsünün 15 yıl boyunca sağlığını da takip edecek. Circulor CEO’su Douglas Johnson-Poensgen’e göre pasaportun her bir araca entegre edilmesinin maliyeti yaklaşık 10 dolar.
Circulor’un sistemi, tedarik zinciri boyunca malzemeleri izlemek için tedarikçilerin üretim sistemleriyle entegre olarak pil malzemelerini madenden tek tek arabalara kadar takip ediyor. Ayrıca toplam karbon ayak izini hesaplamak için tedarikçilerin aylık enerji faturalarını ve yenilenebilir enerji kullanımını da doğruluyor. Yeni tedarikçiler, güncel ve doğru bilgilerin korunması için Circulor tarafından denetime tabi tutulacak.
Pasaport, Volvo’nun üretim sürecinde değişiklikler yapılmasını gerektirdi ve her araçtaki her bileşenin kökenini tespit etmek için parçaların hassas bir şekilde izlenmesini gerektirdi. Johnson-Poensgen, otomobil üretiminde bileşenlerdeki malzemelerin spesifik menşeine yönelik geleneksel endişe eksikliği göz önüne alındığında, bu görevin karmaşıklığının altını çizdi.
Amerika Birleşik Devletleri şu anda batarya pasaportlarını zorunlu kılmasa da, ABD Enflasyon Azaltma Yasası kapsamında EV sübvansiyonlarına hak kazanmak için potansiyel gereklilikler nedeniyle otomobil üreticileri arasındaki ilgi artıyor.
Volvo’nun Circulor’a yaptığı ve Jaguar Land Rover ve BHP gibi diğer endüstri oyuncularıyla paylaştığı yatırım, birçok otomobil üreticisinin AB’nin 2027 son tarihini karşılamak için potansiyel olarak mücadele ettiği otomotiv sektöründe batarya pasaportları geliştirme ve uygulama konusundaki aciliyetin altını çiziyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.